Pagina's

3 jul 2014

MUA Nail Polish


Zo'n twee maanden geleden begonnen de schappen bij Kruidvat zich langzaam te vullen met het bekende cosmetica merk MUA - afkorting: Make Up Academy -. Van blushes en lipsticks tot bronzers, ze hebben een ontzettend divers assortiment. Vandaag review ik twee nagellakjes die ik bij een winactie van Priscilla (check her out!) gewonnen heb. Lees je met me mee?




Wat me meteen opviel is dat de lakjes ontzettend lijken op die van Essie, ze zijn bijna identiek! De potjes zijn redelijk klein - 6,2 ml -, waardoor het kwastje ook wat aan de kleine kant is. Een klein flesje voor een klein prijsje. Het is dus niet mogelijk om met een streep je volledige nagel te bedekken en dit kan wel eens voor wat irritaties zorgen. De twee kleurtjes die ik review hebben iets weg van pasteltinten, super schattig!


 16 - Bold Blue

Dit zeeblauwe lakje is ontzettend fel en daardoor helemaal summerproof. Een nadeel is wel dat 'ie wat streperig lakt. Ook de dekking is niet van top kwaliteit. Deze swatches zijn gemaakt met drie laagjes, dan zit het er wel prima op! 


 12 - Pistachio Ice Cream

Een mintgroene pistache kleur, wat origineel. Deze kleur nagellak had ik nog niet in m'n stash en ik vind het resultaat er ook erg zomers uitzien. Het lakken was met dit lakje helaas ook erg moeilijk, doordat de lak best dik is komen er snel strepen. Vooral bij een lichte kleur zie je dit goed. Na drie laagjes ziet het resultaat er uit zoals hier op de swatch en dan is 'ie wel prima te dragen!


Voor mij de allereerste ervaring met lakjes van MUA en het valt me zeker niet tegen. Ik vind de kleuren erg mooi en heerlijk zomers. Doordat het kwastje wat klein is gaat het lakken wat minder handig en zorgt het voor een wat streperig effect. Wat meer laagjes lakken en dit probleem is verholpen, natuurlijk wel extra goed laten drogen! Deze MUA nagellak is absoluut een goede low-budget tip - voor de prijs hoef je ze niet te laten liggen - en verkrijgbaar in verschillende kleuren.

MUA Nail Polish 2,49 per stuk - te koop bij Kruidvat

41 opmerkingen:

  1. Schattige flesjes, inderdaad erg Essie inspired. ;) Mooie kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie kleurtjes, lekker zomers!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie kleurtjes! Pistachio Ice Cream vind ik het leukst van de 2 <3

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw ik vind beide kleurtjes echt super!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb Pistachio IceCream ook! Die blauwe is ook gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind die blauwe kleur echt super gaaf. Zou goed bij mijn bikini staan haha. Jammer alleen dat de kwaliteit wat minder is, als ik drie laagjes moet lakken haak ik meestal al af;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super mooi!:) Zin in de zomer! :-) Deze kleuren doen me denken aan de blauw/groene oceaan.. Ik ga van de week naar Londen, zal zeker even snuffelen in het MUA schap.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie kleurtjes, wauw. Ik heb pistachio ice cream ook, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze erg mooi, wilde die pistachio ice cream laatst ook komen maar toen werd het net erg druk. Nu ga ik hem denk ik alsnog halen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bold blue is gorgeous :))

    http://prettypurple92.weebly.com/

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schattige en leuke kleurtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oehh die blauwe is echt kei mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kleurtjes! Wel vervelend van het kleine kwastje.. Maar ze zien er echt mooi uit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw wat een leuke kleurtjes! En de verpakkingen doen me telkens weer aan Essie denken!

    P.S. mijn eerste winactie staat online, dus neem zeker een kijkje ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een mooie lakjes, jammer genoeg hebben ze in de kruidvat waar ik ga geen MUA.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Pisachio icecream heb ik ook, ze lakken inderdaad wat lastig maar met een paar laagjes zijn ze zeker mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een super mooie lakjes, vooral die blauwe. Wauw! En wat een toffe blog heb je ik ben je gaan volgen :) X

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En toch vind ik de lakjes echt niet goed. Heb er twee geprobeerd en was zo teleurgesteld. Mooie kleuren wel, maar de kwaliteit... Meh :(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik snap inderdaad wat je bedoeld, deze lakjes zijn totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld een O.P.I! Gelukkig betaal je er ook ongeveer 7 keer minder voor!

      Verwijderen
  19. De keuren zien er echt heel leuk uit, mooie kleurtjes voor de zomer! Dit merk heb ik qua lakjes nog niet geprobeerd. Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Dat groene lakje is erg mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Pistachio Ice Cream heb ik ook, heerlijk kleurtje. De MUA nagellak viel mij eerlijk gezegd een beetje tegen, maar de kleurtjes zijn wel heel schattig gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat een leuke en vrolijke kleurtjes, mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik vind pistachio ice cream het mooiste <3

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Aah wat een leuke kleurtjes ! Perfect voor de zomer. Love it ! X Denise

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ah wat een schattige kleurtjes! Ik zie dat je randen om je foto's hebt en misschien wil je die wel weg hebben. Dat wilde ik altijd heel graag, dus hier even een tip. Voor het geval je ernaar op zoek was. Op deze site vind je de code die je in je css moet toevoegen: http://leadstolike.nl/rand-om-fotos-in-blogger-verwijderen/
    Liefs ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  26. De kwaliteit is inderdaad niet geweldig maar ik vind de kleurtjes van de MUA lakjes zo leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik vind beide kleuren erg mooi en fris. Jammer van het kwastje en dat het streept. Maar ik ben erg nieuwschierig naar dit merk, dus het houd me niet tegen. Fijne en duidelijke review, met mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Heerlijk goedkoop maar helaas verkopen ze dit merk bij mij in de buurt niet dus ik kan er niks van uittesten :( Dat blauwe kleurtjes vind ik helemaal geweldig en je hebt echt super mooie nagels! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Jammer van de kwaliteit, al zijn de kleurtjes wel echt super! Het blauwe kleurtje doet me echt aan de zee denken.. x

    BeantwoordenVerwijderen
  30. De kleuren zijn mooi maar vind helaas de kwaliteit niet zo super x

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Wat een gave kleurtjes! Helaas verkoopt onze kruidvat geen MUA :(

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Mooie foto's. Ik heb het blauwe lakje ook, en bij mij lakt 'ie ook heel streperig. Maar de kleurtjes zijn wel echt gaaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Oeh la la, wat een mooie kleurtjes! Helaas is het merk MUA niet te koop bij 'mijn' Kruidvat :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Ik heb ook 2 kleurtjes. Pistachio Ice Cream en nog een licht roze. Ik vind de kleurtjes super leuk, alleen vind ik ze, net als jij, niet fijn lakken. Jammer!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Erg mooie kleurtjes! Ik vind de blauwe echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je reactie!